Ny interljuv från msn.com

"Svenska tjejer bleker håret för mycket"
Vi träffade Pernilla Wahlgren på Maybelline och Garniers catwalkvisning inför hösten och fick hennes bästa hårtips.
Pernilla, hur gör du för att ta hand om ditt hår?
– Jag använder hela tiden bra produkter och tvättar håret ofta, men inte för ofta. Jag gör inpackningar och har bra balsam.

Äter du något särskilt som är bra för håret?
– B-vitamin äter jag som extra tillskott, det är jättebra för håret. Men jag dricker inte speciellt mycket öl, det ska vara bra för håret har jag hört. Bra kost överhuvudtaget tror jag hjälper till.

Vilken är din värsta hårsynd?

– Jag permanentade mig någon gång på 80-talet, det får man inte göra. Men framför allt förstörde jag håret jättemycket när jag gjorde en julkonsertturné där jag la håret på värmespolar kväll efter kväll efter kväll och aldrig hade värmeskydd. Jag tappade verkligen hår utav det. Så det är jätteviktigt att tänka på.

Vad har du för planer för ditt hår i höst?
– Nu har jag ju den här hårfärgen (Garnier i nyansen "Macadamia". reds. anm.), så vi får se vad som händer. Jag är Garniers spokesperson, så mitt öde ligger lite i deras händer. Jag får vara med och tycka själv, så jag kommer inte att bli någon svarthårig depprockare i alla fall.

Vad är det som tilltalar dig med Garnier?

– Att det är bra produkter med mycket naturliga extrakt. Nu är det bambu och innan har det varit mycket avokado, som är jättebra för håret. Jag tycker att de har bra tänk i hur de arbetar. Nu får jag till exempel vara med och samarbeta med Rosa Bandet, så det handlar inte bara om ytan.

Vilken frisyr du haft skäms du mest över?

– Pudelfrisyren på 80-talet är ju en klassiker (skratt). Det är klart, jag skulle inte gå runt och se ut så idag, men då var man ju het.

Vilket är ditt bästa hårtips?

– Har man ett tunt hår kan man få till det ändå, bara man använder ett bra schampo som ger mycket volym och sen finns det root lift som man kan spraya i rötterna för att jobba upp det innan. Fönar man sedan med bra produkter så kan man få vilket tunt hår som helst att se bra ut.

Vilken hårfärg tycker du att du passar bäst i?
– Den som jag har nu känner jag mig jättekomfortabel med, det är som att jag nästan har glömt bort att jag är blond. Det här känns så mycket jag, så den trivs jag verkligen jättebra i. Sen är det klart att jag gillar att var blond också, men jag gillar inte att vara för blond.

Vilket är det främsta misstaget svenska tjejer gör med sitt hår?
– De bleker det för mycket, tycker jag. Jättemånga söta tjejer kör med det här långa, überblekta, vitblonda. Jag förstår inte det alls, för jag tycker att det är mycket fräschare att ha lite mörkblont hår. Det tycker jag ger ett snyggare intryck.


Namn: Pernilla Wahlgren
Ålder: 41 år
Bor: Lidingö
Yrke: Sångerska och artist
Blogg: http://www.mama.nu/blogg/pernillas-blogg/

Kommentarer
Postat av: Annika

Kul att läsa =D

2009-09-02 @ 21:59:53
URL: http://wahlgrenfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback