Pernilla, en mamma som alla andra





Hon må vara en av de "de" mammorna som syns mest. En av de mammor som också får mest "skit" av oss "vanliga" mammor. Innan jag lärde känna Pernilla hade jag en förutfattad mening om vem hon var. Jag frångick mina principer och lät allt sådant stå åt sidan när vi av en händelse blev vänner. Hon är kvinna, och mamma, en gång i tiden även en ung sådan! En varmare, mer glittrande, och affärsmässigt skarp, självständig, bullbakande kvinna får man leta efter. Det är sant, och ja det kan provocera. Fast Pernilla är klok. Hon hade kunnat vara en "vanlig" mamma, om hon valt ett vanligt yrke. Nu gjorde hon inte det. Men hon är väldigt mycket som oss andra. När ingen ser. Det vet jag.

Så här kommer hon. Pernilla Wahlgren - Artist, bloggerska och Mamma.


 

Hur har du stärks som kvinna av att bli mamma i unga år?

- Ja, jag kände aldrig att det var "för tidigt" att få barn så pass ung, utan tvärtom har mina barn berikat mitt liv så oerhört att jag inte kan tänka mig hur det var innan dom fanns! Jag älskade att vara mamma till Oliver från dag ett!

Tror också att det varit skönt att slippa nån ev "syskon-stress", då jag aldrig behövt känna det så. Jag fick Oliver när jag just fyllt 22 och sen njöt jag av att bara ha honom, tills Bianca kom på dagen exakt 5 år senare. Så jag hade ett lungt mammaliv, utan flera blöjbarn, tvillingvagnar etc. 5 år emellan barnen är ju "a walk in the park"!

Sen kom Benjamin när jag var 29 och då tänkte jag inte heller att : nu räcker det med barn - utan jag var ju så ung att det säkert kunde bli fler... Vilket det ju också blev, även om det blev en liten älskad "sladdis" och med en annan pappa!


 

Vad är en ung mammas största utmaning tror du?

- Att bli respekterad av andra äldre mammor som tror sig veta bäst kanske...? Jag har aldrig lidit av att vara en ung mamma, utan tyckte att alla var stöttande och positiva. Det är nog svårare om du är under 18 typ...


 

Vad är ditt bästa råd till mammor under 30?

- En bra mamma är en bra mamma oavsett ålder! Jag har haft flera "unga" barnflickor som har varit heelt fantastiska med barnen, och jag har inte behövt "styra" dom , utan dom har tänkt själva och varit uppmärksamma, omtänksamma och kloka tjejer allihop! Trots sin ringa ålder :- )


 

Varför är så många rädda för att skaffa barn unga idag?

- Många vill väl ha en fast grund innan dom skaffar barn. Ett bra boende och stadig ekonomi, och sen ska man ju gärna leva ett tag med den människan som man väljer att skaffa barn med, så att man får ha sin viktiga "egentid" , innan barnet kommer där man har all tid i världen för att lära känna varandra ordentligt!


 

Varför behöver vi mamma" förebilder att bli motierade av?

- Jag vet inte, jag har aldrig haft nån....?! Eller, man ser väl kanske andra mammor hur dom är med sina barn, och om det då är nåt speciellt som man fastnar för, kan man känna att en SÅN mamma vill jag bli! Ingen vill ju vara en trist "surmamma"...

Din bästa mammapryl?

- Portionspackad färdigblandad Välling i tetrapack!!!

Vi har ALDRIG stått och kokat vatten och blandat pulver mitt i natten, för att sen stå och kyla ner till ätbar temp, innan bebisen får sin välling.

Nej, vällingen står i sin förpackning färdigblandand och klar på sängbordet, bara att hälla upp i flaska när barnet vaknar och ätas som den är. Rumstempererad! Enklare än så kan det inte bli!!!


 

När jag är jämngammal med dig vill jag glittra, ha en stor familj och många barn. Vad är hemligheten med att ha skaffat barn till och från i snart 20 år och ändå vara så fantastiskt stark som kvinna och vacker som mamma som du är?

- Tack för komplimangen, även om jag inte vet om jag kan hålla med dig ha, ha..!

Jag har ett otroligt roligt jobb som ger mig så mycket glädje och jag har mina fantastiska ungar som väntar på mig där hemma eller följer med när jag jobbar! Det är det bästa av två världar och jag vill inte vara utan nåt av de!

I mitt jobb FÅR man ju glittra och blir ofta fixad och stylad så man känner sig som en prinsessa och det är en härlig kontrast till det vardagliga "bytablöja"- livet. Sen är jag kläd och inredningstokig och det utnyttjar jag även på mina små barn som jag alltid älskat att klä snyggt och fixa fina rum till!

Att skaffa en sladdis är också att rekommendera! Theo får mig att känna mig som en ung mamma fast jag inte är det!


 

Många mammor följer Pernilla Wahlgren på hennes blogg , så även jag .

Tack Pernilla för att du visat mig en annan sida av dig själv en den media speglat.



Hon må vara en av de "de" mammorna som syns mest. En av de mammor som också får mest "skit" av oss "vanliga" mammor. Innan jag lärde känna Pernilla hade jag en förutfattad mening om vem hon var. Jag frångick mina principer och lät allt sådant stå åt sidan när vi av en händelse blev vänner. Hon är kvinna, och mamma, en gång i tiden även en ung sådan! En varmare, mer glittrande, och affärsmässigt skarp, självständig, bullbakande kvinna får man leta efter. Det är sant, och ja det kan provocera. Fast Pernilla är klok. Hon hade kunnat vara en "vanlig" mamma, om hon valt ett vanligt yrke. Nu gjorde hon inte det. Men hon är väldigt mycket som oss andra. När ingen ser. Det vet jag.

Så här kommer hon. Pernilla Wahlgren - Artist, bloggerska och Mamma.


Hur har du stärks som kvinna av att bli mamma i unga år?

- Ja, jag kände aldrig att det var "för tidigt" att få barn så pass ung, utan tvärtom har mina barn berikat mitt liv så oerhört att jag inte kan tänka mig hur det var innan dom fanns! Jag älskade att vara mamma till Oliver från dag ett!

Tror också att det varit skönt att slippa nån ev "syskon-stress", då jag aldrig behövt känna det så. Jag fick Oliver när jag just fyllt 22 och sen njöt jag av att bara ha honom, tills Bianca kom på dagen exakt 5 år senare. Så jag hade ett lungt mammaliv, utan flera blöjbarn, tvillingvagnar etc. 5 år emellan barnen är ju "a walk in the park"!

Sen kom Benjamin när jag var 29 och då tänkte jag inte heller att : nu räcker det med barn - utan jag var ju så ung att det säkert kunde bli fler... Vilket det ju också blev, även om det blev en liten älskad "sladdis" och med en annan pappa!


Vad är en ung mammas största utmaning tror du?

- Att bli respekterad av andra äldre mammor som tror sig veta bäst kanske...? Jag har aldrig lidit av att vara en ung mamma, utan tyckte att alla var stöttande och positiva. Det är nog svårare om du är under 18 typ...


Vad är ditt bästa råd till mammor under 30?

- En bra mamma är en bra mamma oavsett ålder! Jag har haft flera "unga" barnflickor som har varit heelt fantastiska med barnen, och jag har inte behövt "styra" dom , utan dom har tänkt själva och varit uppmärksamma, omtänksamma och kloka tjejer allihop! Trots sin ringa ålder :- )


Varför är så många rädda för att skaffa barn unga idag?

- Många vill väl ha en fast grund innan dom skaffar barn. Ett bra boende och stadig ekonomi, och sen ska man ju gärna leva ett tag med den människan som man väljer att skaffa barn med, så att man får ha sin viktiga "egentid" , innan barnet kommer där man har all tid i världen för att lära känna varandra ordentligt!


Varför behöver vi mamma" förebilder att bli motierade av?

- Jag vet inte, jag har aldrig haft nån....?! Eller, man ser väl kanske andra mammor hur dom är med sina barn, och om det då är nåt speciellt som man fastnar för, kan man känna att en SÅN mamma vill jag bli! Ingen vill ju vara en trist "surmamma"...

Din bästa mammapryl?

- Portionspackad färdigblandad Välling i tetrapack!!!

Vi har ALDRIG stått och kokat vatten och blandat pulver mitt i natten, för att sen stå och kyla ner till ätbar temp, innan bebisen får sin välling.

Nej, vällingen står i sin förpackning färdigblandand och klar på sängbordet, bara att hälla upp i flaska när barnet vaknar och ätas som den är. Rumstempererad! Enklare än så kan det inte bli!!!


När jag är jämngammal med dig vill jag glittra, ha en stor familj och många barn. Vad är hemligheten med att ha skaffat barn till och från i snart 20 år och ändå vara så fantastiskt stark som kvinna och vacker som mamma som du är?

- Tack för komplimangen, även om jag inte vet om jag kan hålla med dig ha, ha..!

Jag har ett otroligt roligt jobb som ger mig så mycket glädje och jag har mina fantastiska ungar som väntar på mig där hemma eller följer med när jag jobbar! Det är det bästa av två världar och jag vill inte vara utan nåt av de!

I mitt jobb FÅR man ju glittra och blir ofta fixad och stylad så man känner sig som en prinsessa och det är en härlig kontrast till det vardagliga "bytablöja"- livet. Sen är jag kläd och inredningstokig och det utnyttjar jag även på mina små barn som jag alltid älskat att klä snyggt och fixa fina rum till!

Att skaffa en sladdis är också att rekommendera! Theo får mig att känna mig som en ung mamma fast jag inte är det!


Många mammor följer Pernilla Wahlgren på hennes blogg , så även jag .

Tack Pernilla för att du visat mig en annan sida av dig själv en den media speglat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback