Interljuv om carina berg pogramet som gick för inte så länge sen

Berg flyttar in till Wahlgren

I säsongspremiären av Berg flyttar in flyttade Carina hem till Pernilla Wahlgren. Carina fick njuta av både bullbak och sovplats i en lyxig garderob, men vad tyckte egentligen Pernilla om sin nya husgäst?


Namn: Pernilla Wahlgren
Ålder: 41
Bor: Stockholm
Familj: Fyra barn
Gör: Artist
Aktuell: Jubileumsturné med Christer Sjögren

Vad fick dig att ställa upp i programmet?

- Jag har alltid gillat Carina Berg. Även om jag inte kände henne innan programmet, så tyckte jag hon verkade vara en skön och ärlig person. Det är ju ett privat format, men jag tänkte att hon skulle kunna göra det på rätt sätt. Sedan trodde jag att vi skulle kunna ha roligt, vi båda är ju tjejer med humor. Lite lek, lite bus, lite allvar, precis som förra säsongen.


Vad tror du Carina slogs av när hon kom hem till dig?

- Ja, att det är för mycket av allting - kläder och kuddar till exempel.


Vad kände du att du ville visa Carina - och tittarna - när du nu fick chansen?

- Det där är jättesvårt, man leker och pratar och tar det som det kommer. Det blev rätt känslosamt också, vilket jag inte var beredd på. Men i förra säsongen så fick hon ju till och med Börje Salming - en stor karl - att börja gråta, så jag kände mig i gott sällskap.


Var du orolig att det skulle bli för utlämnande?

- Ja, lite, men jag sa till när vi kom in på ämnen jag inte ville prata om.


Vilka förberedelser gjorde du innan hon kom?

- Jag lät det vara som det är - rätt rörigt med mycket barn. Jag ställde mig inte och tokstädade direkt, utan man får se mig och mitt hem som det är.


Hur var Carina som husgäst?

- Jättetrevlig och snäll. Hon hjälpte till så mycket hon kunde, men hon behövde inte byta några bajsblöjor. Nu har jag precis fått reda på att hon är med barn, det visste jag inte då. Jag kanske borde ha låtit henne byta lite bajsblöjor i alla fall, så hon fick öva!


Fungerade ni två bra som samboende?

- Det klickade som en gång. Hon är en väldigt varm, godhjärtad person.


Hur skulle Carina beskriva dig, tror du?

- Jag tror att känslan är ömsesidig, att hon gillar mig med. Båda är enkla personer med samma sorts humor.


Om du själv fick flytta hem till någon, vem skulle det vara?

- Mariah Carey. Hon har ju rykte om sig att vara så sjukt divig och otrevlig, men jag skulle vilja se om hon är sådan i verkligheten också. Dessutom vill jag ta mig en titt i hennes dressingroom - mitt är ju bara en liten fis i rymden om man jämför med hennes!


Och då är ju inte din garderob liten direkt.

- Haha, nej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback