Från Msnhälsa

Pernilla Wahlgren: Kolhydraterna är boven! Pernilla Wahlgren, 41, är fräschare än någonsin. Nu avslöjar hon sina bästa knep när det kommer till mat och motion. Som tonårsmamma och mitt i karriären kan det vara svårt att hinna med att tänka på sig själv och vårda sin kropp. Men Pernilla Wahlgren har lyckats.

Hon menar att man faktiskt fortfarande kan äta vad man vill - utan att gå upp i vikt. Pernilla hatar ordet "banta".
 - Då förbjuder man en massa saker och det gör bara att man blir fixerad av just det man inte får äta. Om jag tillåter mig själv att äta vad jag vill så blir jag inte lika sugen, avslöjar hon i Aftonbladet. 

Pernilla har däremot övergett gamla vanor som chips och pasta. Hon tänker smart och väljer exempelvis avokado på mackan istället för smör. Och bulgur iställer för potatis. Det har gett resultat. 
 - Ja, jag har blivit smalare med åren. Mitt tonårshull försvann vid 40.
  
Förutom att tänka på maten så motionerar Pernilla så ofta hon får tillfälle. Hon power-walkar nästan varje dag och har även en personlig tränare på det lokala gymmet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback