interljuv från påstan.nu


Fjäderholmarna ligger 25 minuters båtfärd från stan, skärgård fast ändå tillräckligt nära hem om man längtar tillbaka till Stockholms avgaser, snabbmat och tunnelbanestress.

Skärgårdsteatern ger i år revyn "Bruden som visste för lite", där Martin Björk och Peter Magnusson flankerar Pernilla Wahlgren.

Vad har du för relation till Fjäderholmarna?
- Det är ju främst det att jag spelade där hela förra sommaren. Det är en väldigt charmig och fantastiskt mysig ö. Och det är inte så många som känner till att den finns, inte ens stockholmarna. Och båtarna går ju från Nybrokajen varje halvtimme, det är många som tror att det är jättesvårt att ta sig dit.

Vad är det som är så bra med ön?
- Det är så gulligt. Det finns världens mysigaste fik och fantastiska restauranger - det finns ju inte så många platser där man kan sitta på en brygga och äta middag i Stockholm på kvällarna. Men det vore kul om de kan få till det så att det kan bli en sommarteaterplats, det finns ju faktiskt en scen där.

Är det en barnvänlig ö?
- Jag brukade ta med mina barn dit när de var små. De har en himla gullig lekplats och så finns det en liten sandstrand som man kan bada vid om det är bra väder. Förra sommaren hade de en Astrid Lindgren-föreställning, nu har de inte det i år vilket är synd. Jag tycker gott att de kan börja med det igen för det är en extra krydda.

Vad kan du berätta om föreställningen du spelar i?
- Vi har inte riktigt kommit i gång med repetitionerna så det är svårt att säga "det här kommer bli jättekul", men man får hoppas att det blir roligt. Det är en förväxlingskomedi om ett stundande bröllop. Och jag har inte jobbat med några av de andra i ensemblen tidigare förutom Maria Kulle, som var med när jag spelade Annika i Pippi Långstrump ... 1990. Så det blir ett kärt återseende.

"Bruden som visste för lite", Skärgårdsteatern Fjäderholmarna, båt från Nybrokajen, premiär 26 juni.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback